onsdag 16 februari 2011

på besök i örserum

förra veckan hade vi konferens med jobbet i örserum, cirka en mil öster om gränna. konferensen var på ett hotell som samma familj drivit femte generationer tillbaka. det gick att hitta spår av många olika trender som varit de senaste 100 åren. såklart fann jag mina favoriter som ni kan se nedan.



Japp, den mönstrade tapeten sitter
i taket, den randiga på väggen.
Fantastiskt!


finaste lampa


Väggen blev omålad under 90-talet,
men den fina brytaren fick sitta kvar.



finaste lampa 2



täcke på hotell

snabbtelefoner är ett måste. min mormor och
morfar hade precis likadana i sin 60-tals villa, vilket jag helt
glömt av tills jag nu blev påmind. hightech var ordet.


inte helt fel att öppna dörrarna med en sådan knopp.
lägg även märke till munkstolen i bakgrund, en sådan
fanns också i mormor och morfars 60-tals villa.


/Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar