lördag 2 april 2011

dag 1

de första dagarna i detoxen handlar om att bli medveten om vad man äger. jag ska genomföra en ordentlig inventering där alla kläder ska fram, sorteras och värderas. genom åren har jag stoppat undan kläder som jag inte orkat ta ställning till, men idag var det alltså dags även för dem att komma fram.


det var ingen rolig syn att komma ner till förrådet kan jag lova. det som syns på bilden bara är 1/4 av totala ytan kaos... men när jag nu ska bli lite mer stilsmart så ska jag göra det på riktigt och inte råka glömma det som inte syns. sagt och gjort, storstädning hela dagen. 


passade på att sortera bland grejer i förrådet också, morgondagen blir att lägga ut annonser på blocket och lämna in på stadsmissionen. fyra stora påsar med kläder låg gömda i bråten, att gå igenom dem lämnar jag också till morgondagen då garderoberna i lägenheten ska få sig en ordentlig inventering.

det kommer bli tufft- men jag är igång!

/karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar